top of page

Ligesom en... Cd afspiller?

Opdateret: 24. sep. 2019

26-/02-20019

Såh... Der har faktisk været mere efterspørgsel om dette indlæg end forventet så jeg har endelig taget mig sammen til at komme ind på det. Jeg har nævnt i et par indlæg efterhånden at jeg døjer med stress, men jeg har aldrig rigtig været sindsyg meget inde omkring emnet. For mig er det noget jeg skammer mig over, men jeg har valgt at stå frem med det hele nu. Dog har jeg ikke tænkt mig at komme specielt meget ind på mig selv, men en masse råd der forhåbentlig kan hjælpe dig

- Råd jeg ville ønske jeg havde vidst.


Jeg har altid haft en lille form for stress, jeg var bare den eneste der ligesom ikke rigtig lod mærke til det. Det har stået på de sidste... 3-4 år?

Men det er først bliver slemt de sidste 7 måneder.

Jeg begyndte at kunne mærke det i min krop, jeg kan ikke sove om natten, jeg har en trykken i brystet, jeg har meget svært ved at trække vejret og mange andre ting.

En ting jeg er ved at lærer er hvad det egentlig et jeg har brug for. Bla. Har jeg ommøbleret mit værelse for at få mere plads og ikke føle mig for indelukket, jeg drikker tonsvis af vand i løbet af dagen (Uden at drukne😉) Jeg laver vejrtrækningsesøvelser og prioterer tingende efter hvad der er vigtigst og efter hvad jeg har lyst til .

Jeg sammenligner tit min stress med en af de gamle cd afspillere jeg havde da jeg var lille. Andre der kan huske det? Når man sætter en cd i, spiller den og når man åbner for cd afspilleren igen kører den rundt som en sindsyg. Det sådan jeg har det indeni. Jeg lukker alle de her ting ind, skole, arbejde, venner, møder, aftaler så det hele bare kører rundt i en hurtig ring. Men hvordan stoppede man den? Man satte en stille finger ned på og så den langsomt stoppe, og det er et af mine råd til dig; Stop cd afspilleren og lade den ikke kører på repeat.

Hvis du bliver ved med at lukke ting ind der i virkeligheden overlapper hinanden og ikke får dig til at føle dig godt tilpas, så lad hver, igen; Prioter.


Det er lidt ligesom en kommode med massere af skuffer. Giv hver skuffe en overskrift, i mit tilfælde kunne det være familie, arbejde, skole og lektier, venner, møder og andet teen stuff.

Hvis alle de her skuffer er åbne hele tiden er der ikke noget at sige til man bliver stresset. Derfor er du nødt til at priotere og lukke og åbne skufferne når der er brug for dem og ikke et sekund tidligere. Når du er i skole så åben skole, lektier og

skuffen når du er på arbejde så åben arbejde skuffen, når du er sammen med din familie eller har familie problemer så åben familie skuffen og i mellem tiden hav alle de andre skuffer lukket så du og dit skønne hovede ikke bliver overrumblet af en masse unødvendige tanker.


Og til sidst har jeg bare brug for at sige; Pas nu på dig selv. Stress er blevet meget udbredt i blandt både unge og voksne, men det er en alvorlig ting og det kan ende meget mere galt end hvis du gør noget ved det nu. Sæt dig selv først - intet er vigtigere.

Hvis vi som mennesker ikke begynder at priotere os selv, har vi intet tilbage. Alt det vi tror vi har opnået vil være spildt fordi vi i mellemtiden har ødelagt os selv, vores sind og vores krop. Og intet er vigtigere - Vores krop er vores instrument og vores sind er vores kærlighed.


 

- Michelle



Døjer du også med stress? Føl fri til at skrive til mig, til hver en tid.

59 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page