top of page

OPSKRIFT - Lækker kartoffelpizza!

Dette er en opskrift, som har været en vinder i mange år. Min udgave er med glutenfri pizzabund, men man kan sagtens skifte den ud med en almindelig! Opskriften er egentlig super løs og jeg bruger ikke et hvis antal af noget som helst, men jeg tænkte jeg ville dele den med jer alligevel, eftersom der har været stor efterspørgsel.


"Ingredienser": 4-5 Kartofler

1 glas pesto

Bacon

Rosmarin

Olie

400 g. revet ost

200 g. oksekød, evt skinke

Pizzabund - Med eller uden gluten


What to dooo

Der findes super mange fede maskiner der hjælper med at skære frugt, kartofler og andet i ultra tynde skiver, jeg har brugt en multi-purpose grater fra ERNESTO (Link længere nede)

Jeg bruger den først til at skære kartoflerne helt tynde, derefter putter jeg olie, rosmarin og evt lidt salt og peber i. Jeg rør så det hele sammen så det bliver godt fordelt.

Et godt tip er at starte din ovn inde du begynder at lave resten færdig, da det ikke tager lang tid at lave pizzaen.

Smør pesto på pizzabunden og put derefter revet ost over. Dette gør at osten bliver lækker i stedet for klistret og brændt.

put så slice bacon over hele pizzaen, skinke og derefter kartofler og oksekød. Du kan slutte af med lidt ost på toppen, jeg ville foreslå at åbne ovnen lidt før pizzaen er færdig, og putte lidt ost på.

Pizzaen skal Ca. Have 20 minutter (Nogengange lidt mere) Ved Ca 180-200 grader.


Rigtig godt fornøjelse, jeg håber i har haft en fantastisk weekend:) -Michelle

Multi-purpose grater

https://www.amazon.co.uk/Ernesto-Multi-Purpose-Grater-Slicer-Coarse/dp/B01AY5RIFA

23 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page